Wednesday, January 12, 2011

lumrah

bile kite da biase dilambakkan dgn kemewahan,
kite jadi selesa dan manja.
ape yg kite nak, senang2 kite bole dapat.
tapi bile kesenangan tu ditarik balik,
bole ke kite berdikari??
berusaha dgn susah payah tuk dapatkan ape yg kite nak??

tapi bile kite da biase dengan kesusahan,
tbe2 kite dilambakkan dgn kemewahan.
percentage tuk lupe diri tu agak tinggi.
saye takut kalau itu berlaku kat saye.
sy takut bile sy di atas,
sy terlupe yg sy pernah berada di bawah.

even sy x berape nak gemar dgn ana raffali,
tapi ade betulnya
'tolong ingatkan aku'
tlg ingatkan sy dalam banyak perkara.

andai 1 hari nanti saye menjadi seorang yg angkuh,
ingatkan sy!
andai 1 hari sy mule takbur,
ingatkan sy!
andai sy terleka,
ingatkn sy!

jangan pernah jemu tuk ingatkan sy.
insyaAllah sy xkan melenting.

sume org inginkan perubahan yg positif.
tapi kadangkala ape yg positif tu tetap ade negatifnye.
tak sume manusia sempurna.

sy selalu ingatkan diri sy.
ape yg kite dapat hari ni,
datangnye dari Allah.
kalau Dia nak tarik,
anytime Dia bole tarik.

sy bukan nak muhasabah org yg bace ape yg tulis ni.
dalam sy ingatkan diri sy,
korang pun bole ingatkan diri sendiri.
biarlah kite x sempurna.
bukanlah menasihati.
sekadar mengingatkan.
bg sy, x salah kalau kite saling mengingatkan.

jgn salah paham dgn tulisan sy k.
peace no war :)

No comments: