Tuesday, January 11, 2011

blog, blogger, pengomen

sy ni bukanla blogger tegar.
rasenye yg berlaku dalam hidup sy sweet2 belaka.
hakikatnye banyak yg nak dikongsi.
tapi yela... kalau sy cerita2 kang,
bukan sume org bole terima.

sy bukan blogwalker yg tegar.
biasenye sy akn bace blog2 yg ade dlm list sy je.
kdg2 kalau dtg mud rajin,
sy rajinla jugak jenguk list2 blog dalam blog yg sy jengah tu.
tapi dalam setahun,
adela skali rajinnye.

antara blog yg sy suke bace,
da tentu2la blog hiburan kan.
walaupun sy kurang mengenali artis2 malaysia mahupun luar negara,
sy tetap nak bace jugak.
biasenye sy bace cerita die je.
jarang sy tgk ape komen2 die.

tapi dalam sy dok seronok2 bace tu,
banyak jugak yg sy x suke.

antara bende yg x suke adelah komen2 yg ditulis oleh reader.
rasenyela bg sy kan.
penulis2 blog ni mesti peka sket kot.
knela control cket.
setiap komen kne approve dulu.

ni tak.. ape yg dorang tulis,
automatic publish.
xkan x perasan lagi gaya bahasa diorang tu mcm mane.
dengan carut la.
dengan segala makian la.
dgn kutukan la.
haish... sy pun x paham.

yg si reader ni pun 1.
taula org xkenal sape die.
tapi jagela bahase tu.

nak kate sy ni baek,
memang jauh panggang dari api la kan.
tapi sy cube cotrol gaya tulisan sy.
walaupun sy bukanla blogger tegar yg femes,
dalam diam mesti ade jugak yg bace tulisan sy.

sensitiviti masyarakat kne jage jugak.
org makin ramai yg celik IT.
x kira usia tua @ muda.
budak kecik skrg pun da canggih.

so bile gaya bahasa yg ditonjolkan tu kurang sopan,
sedikit sebanyak memberi pengaruh kat budak2 yg tgh nak membesar.
mane x budak2 zaman sekarang makin aneh2 je perangai.
da yg si besar2 ni pun tunjuk sgt perangai x senonoh.

tgk. kan sy da konon2 nampak baek pulak kat sini.
sy tau tulisan sy ni pun bukan akn diendahkan.
tapi sekadar luahan hati dan perasaan je.



No comments: